Yleiset toimeksiantoehdot

Verkkokaupan sopimusehdot ja etämyynnin ennakkotiedot

 

Verkkokaupan palveluiden Palveluntarjoaja

Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy (1907043-9)

Postiosoite: Hallituskatu 21, 3. krs, 90100 Oulu

Puhelinnumero: 010 841 9900 (8,35snt/puhelu + 16,69snt/min)

Sähköpostiosoite: laaka@laaka.fi

 

Kuvaus verkkokaupan www.kaupal.fi kautta tarjottavasta palvelusta 

Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy tarjoaa Kaupal -palvelun verkkokaupassa www.kaupal.fi erilaisia juridisia palveluja mukaan lukien lakimieskonsultaatiota, oikeudellisten asiakirjojen laatimista sekä mahdollisuuden tilata viranomaisasiakirjoja.

 

Verkkokaupan tilausprosessin kuvaus 

Palvelun saamiseksi asiakas täyttää kyselylomakkeen sekä varaa ajan videoneuvotteluun lakimiehen kanssa (viranomaisasiakirjojen tilaamisen yhteydessä aikaa videoneuvotteluun ei varata). Ennen tilauksen vahvistamista asiakkaan on rekisteröidyttävä Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy:n verkkokauppaan osoitteessa www.kaupal.fi . Tilauksen tekemällä asiakas vahvistaa tutustuneensa näihin sopimusehtoihin sekä vahvistaa ne hyväksyvänsä. 

 

Tilauksen vahvistamalla asiakas hyväksyy palvelun tilaamiseen liittyvät tämän sopimuksen mukaiset ehdot ja tilaamiseen liittyvän maksuvelvollisuuden. Tilauksen tekemällä asiakas antaa ennakkosuostumuksen palvelun tuottamiseen ennen kuin kuluttajansuojalaissa säädetty peruuttamisaika on päättynyt ja luopuu samalla peruuttamisoikeudestaan. Ennen lopullisen tilauksen tekemistä asiakas valitsee haluamansa palveluvaihtoehdon ja maksutavan. Tilausvahvistuksen jälkeen asiakkaan täyttämät tiedot ja asiakirja tulevat Palveluntarjoajan valmisteltavaksi ja tarkastettavaksi. Sopimussuhde asiakkaan ja Palveluntarjoajan välille syntyy asiakkaan maksaessa tekemänsä tilauksen. 

 

Palveluntarjoaja ja asiakas käyvät asiakkaan varaaman videoneuvottelun (muissa paitsi viranomaisasiakirjoja koskevien tilauksien osalta), jossa neuvottelussa asiakkaan antamat esitiedot käydään läpi ja yhdessä asiakkaan kanssa muotoillaan lopullinen asiakkaalle toimitettava asiakkaan tilaama asiakirja tilauksissa, jota sisältävät asiakirjan laatimisen (eli ei konsultaatiopalveluissa). Asiakirja toimitetaan neuvottelun jälkeen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin sen jälkeen, kun Palveluntarjoaja on tehnyt asiakirjaan tarvittavat muokkaukset

 

Mikäli asiakas on tehnyt ostoksen Palveluntarjoajan verkkokaupassa, Asiakkaalla on mahdollisuus pyytää Palveluntarjoajaa suorittamaan lisäpalveluja. Suoritettavien lisäpalveluiden osalta asiakkaan kanssa tehdään erillinen toimeksiantovahvistus, jossa pyydettyjen lisäpalveluiden tuottamisen / toimittamisen ehdot asiakkaan kanssa kirjallisesti erillisellä sopimuksella sovitaan. 

 

Palveluntarjoajalla on oikeus kieltäytyä laatimasta asiakkaan tilaamaa asiakirjaa, mikäli Palveluntarjoaja katsoo, ettei asiakirjaa voida laatia asiakkaan antamien tietojen perusteella tai jos asiakirjan laatiminen estyy muusta syystä, asiakkaan suorittama maksu palautetaan asiakkaalle. Maksupalautus asiakkaalle tehdään asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Palautettavalle määrälle ei suoriteta korkoa. 

 

Useiden verkkokaupassa tarvittavien palveluiden tuottamisessa Palveluntarjoaja tarvitsee myös muiden asianosaisten henkilöiden henkilötietoja, esimeriksi nimen, henkilötunnuksen, postiosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että hän on pyytänyt muilta asianosaisilta luvan heidän henkilötietojensa luovuttamiseen Palveluntarjoajalle. Toimittamalla muita asianosaisia koskevia tietoja Palveluntarjoajalle, asiakas hyväksyy sen, että hän on saanut luovuttamiseen muiden asianosaisten suostumuksen ja on sitoutunut siihen, että hän Palveluntarjoajan pyynnöstä esittää Palveluntarjoajalle selvityksen saamastaan suostumuksesta. 

 

Hintatiedot

Palvelut, palvelukuvaukset ja eri palveluvaihtoehdot sekä hinnat löytyvät kunkin palvelun omalta sivulta. Hinnat sisältävät kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron. Erittely, josta veron prosentuaalinen sekä euromäärä käyvät ilmi, asiakas saa maksukuitissa. 

 

Verkkokaupasta ostettavan palvelun maksutapana on Verkkopankit, Luottokortit, Mobiilimaksut, joissa maksuissa maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy on maksunvälitykseen erikoistunut yritys. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Palveluntarjoajaan. Maksuehdot löytyvät tästä linkistä: Checkout maksuehdot

 

Checkout Finland Oy:n yhteystiedot ovat:

Checkout Finland Oy

Eteläpuisto 2 C

33200 Tampere

sähköposti: asiakaspalvelu@checkout.fi

puhelin: 0800 552 010

 

Tilauksen hyväksyminen

Ennen toimeksiantoa ja tilausta asiakasta pyydetään ilmoittamaan, että hän on lukenut ja ymmärtänyt sopimusehdot sekä tietosuojaselosteen ja että hän hyväksyy ne. Samalla asiakas hyväksyy tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden ja ilmoittaa hyväksymällä sopimusehdot saaneensa tiedot palvelun pääominaisuuksista, hinnoittelusta, toimeksiannon alkamisesta, päättymisestä ja palveluprosessin kestosta sekä kuluttajan velvoitteista.

Tilauksen maksettuaan asiakas saa tilauksestaan maksukuitin, joka on samalla todiste toimeksiantosuhteen alkamisesta. Toimeksiantoon sisältyvä peruuttamislomake löytyy tämän asiakirjan lopusta. 

Jos Palveluntarjoaja on jostain syystä estynyt ottamaan toimeksiantoa vastaan, asiakkaan suorittama maksu palautetaan asiakkaalle.  Maksupalautus asiakkaalle tehdään asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Palautettavalle määrälle ei suoriteta korkoa. 

 

Toimitusehdot

Palveluntarjoaja toimittaa ostetun palvelun viipymättä sen jälkeen, kun palveluun sisältyvä videoneuvottelu on käyty ja Palveluntarjoaja on tehnyt asiakirjaan tarvittavat muokkaukset. Mikäli palvelun toteuttaminen edellyttää lisäselvityksen hankkimista ja/tai toimittamista, sovitaan ostetun palvelun toimittamisen ajankohdasta asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti erikseen. Viranomaisasiakirjat, johon palveluun ei sisälly videoneuvottelua, osalta tilatut asiakirjat toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin 2-4 tilauksen tekemistä seuraavan arkipäivän kuluttua. Tilaamalla tuotteen verkkokaupasta asiakas antaa kuluttajansuojalain 15 §:n mukaisen ennakkosuostumuksensa siihen, että ostettu palvelu voidaan toimittaa hänelle sähköisesti ennen kuin kuluttajansuojalain 14 §:ssä säädetty 14 päivän peruuttamisaika tilauksesta on päättynyt. Antamalla ennakkosuostumuksen asiakas luopuu samalla tilauksen peruuttamisoikeudesta. Peruuttamisoikeuden rajoituksista säädetään kuluttajansuojalain 16 §:ssä.

 

Jos asiakas nimenomaisesti yllä mainitusta poiketen ilmoittaa, että hän ei anna ennakkosuostumusta, palvelun tuottaminen aloitetaan vasta peruuttamisajan päätyttyä. Mikäli asiakas varaa videoneuvottelun ajankohdaksi ajankohdan, joka on aiemmin, kuin 14 päivää tilauksen maksamisesta, asiakas samalla hyväksyy palvelun toimittamisen ennen Kuluttajasuojalain 14 §:ssä säädettyä peruuttamisaikaa sekä samalla luopuu oikeudestaan peruuttaa tekemänsä tilaus. Ajan varaamista tulkitaan tällöin ennakkosuostumukseksi sekä asiakkaan nimenomaiseksi pyynnöksi aloittaa palvelun tuottaminen jo ennen, kuin peruuttamisaika on kulunut. Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa antamaansa ennakkosuostumusta. 

 

Toimitusajan mahdollisesti venyessä, Palveluntarjoaja ilmoittaa siitä sähköpostitse asiakkaalle ja asiakkaalla on tällöin mahdollisuus perua tilaus ilmoittamalla siitä kirjallisesti Palveluntarjoajalle.

 

Peruuttamisoikeus

Kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n mukaan asiakkaalla on oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla Palveluntarjoajalle viimeistään 14 päivän kuluttua sähköisesti toimitettavaa palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisasiakirja löytyy tämän asiakirjan lopusta. 

 

Halutessaan perua toimeksiannon/tilauksen asiakkaan on ilmoitettava siitä Palveluntarjoajalle kirjallisesti. 

 

Siinä tapauksessa, että asiakas on antamatta edellä mainittua ennakkosuostumusta pyytänyt, että toimeksiannon hoitaminen aloitetaan ennen peruuttamisajan päättymistä, asiakkaan on kuluttajansuojalain 6 luvun 19 §:n mukaan maksettava peruuttamistapauksessa Palveluntarjoajalle kohtuullinen korvaus peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä tehdystä työstä.

 

Peruuttamisoikeuden rajoitukset

Asiakkaalla ei ole peruuttamisoikeutta, jos Palveluntarjoaja on ehtinyt hoitamaan toimeksiannon kokonaan.

 

Asiakkaalla ei ole peruutusoikeutta myöskään silloin, kun digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä asiakkaan kuluttajansuojalain 15 §:ssä tarkoitetun pyynnön tai suostumuksen johdosta ja hänelle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta tällaisessa tapauksessa.

 

Peruuttamisen vaikutukset maksusuorituksiin

Peruuttamistilanteessa asiakkaan tekemä maksusuoritus palautetaan asiakkaalle.  Maksupalautus asiakkaalle tehdään asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Palautettavalle määrälle ei suoriteta korkoa. 

 

Jos asiakas on antanut ennakkosuostumuksensa toimeksiannon hoitamiseen ennen peruutusajan päättymistä ja hyväksynyt samalla peruutusoikeuden puuttumisen, ei asiakkaalla ole oikeutta saada maksamaansa suoritusta miltään osin takaisin.

 

Sopimuksen täyttäminen ja toimeksiannon lakkaaminen

Kun sekä asiakas että Palveluntarjoaja ovat molemmat täyttäneet toimeksiannon ja tilatun palvelun mukaiset velvoitteensa kokonaan, toimeksiantosuhde lakkaa olemasta voimassa ilman eri irtisanomista.

 

Asiakkaan velvollisuutena on maksaa tilaamastaan ja valitsemastaan palvelusta sekä tarjota oikeat, virheettömät ja pyydetyt tiedot kussakin palvelun vaiheessa. Asiakkaan vastuulla on se, että hän on kelpoinen ja oikeutettu tekemään toimeksiantosopimuksen ja tilaamaan palvelun. Asiakkaan vastuulla on toimittaa kaikki tilattavan asiakirjan liiteasiakirjat. 

 

Palveluntarjoajan katsotaan täyttäneen omat toimeksiantoon ja tilattuun palveluun kuuluvat velvoitteensa kokonaan, kun asiakirja on lakimiehen käsittelyn jälkeen valmis allekirjoitettavaksi ja se on toimitettu asiakkaalle hänen ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, jos asiakas ei toimi annettujen ohjeiden mukaan. Palveluntarjoaja ei myöskään vastaa siitä, jos asiakkaan toimittamissa tiedoissa on virheellisyyksiä tai puutteellisuuksia, jotka ovat vaikuttaneet palvelun kautta asiakkaalle laadittuun ja toimitettuun asiakirjaan tai jos asiakas ei ole toimittanut palveluntarjoajalle kaikkia niitä tietoja tai asiakirjoja, joilla olisi voinut olla vaikutusta tilatun asiakirjan sisältöön, mikäli oikeat tiedot tai toimittamatta jätetyt asiakirjat olisivat olleet Palveluntarjoajan käytettävissä palvelua tuotettaessa. Palveluntarjoaja ei myöskään vastaa siitä, jos asiakas on hänelle esitetystä nimenomaisesta pyynnöstä huolimatta jättänyt toimittamatta häneltä pyydettyjä tietoja tai asiakirjoja. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, jos asiakkaan toimittamissa kolmannen osapuolen laatimissa asiakirjoissa on puutteellisuuksia tai virheellisyyksiä. 

 

Sähköinen viestintä

Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy:llä on oikeus käyttää toimeksiantoon liittyvässä sähköisessä viestinnässä tavanomaista sähköpostia, vaikkakin asiakkaalle toimitettava asiakkaan palvelusta tilaama asiakirja lähtökohtaisesti toimitetaan asiakkaalle salattuna turvasähköpostina.  Asiakas tiedostaa ja hyväksyy sen, että tavanomaiseen, salaamattomaan sähköpostiviestintään saattaa sisältyä tietoturvariskejä. Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy ei ole vahingonkorvausvastuussa vahingoista, jotka liittyvät sähköiseen viestintään, ellei kysymys ole toimeksiantoon perustuvien ammatillisten velvoitteiden rikkomisesta tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.

 

Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy käyttää palvelussaan ulkopuolisten palveluntarjoajien tuottamia ja ylläpitämiä sähköisiä ohjelmistoja ja palvelimia. Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy ei ole vastuussa asiakkaalle aiheutuvasta vahingosta tai tietojen menetyksestä, joka aiheutuu ulkopuolisen palveluntarjoajan palveluun kohdistuvasta tietomurrosta, häirinnästä, palveluntarjoajan virheestä tai muusta tapahtumasta.

 

Vastuunrajoitus ja reklamaatiot

Palveluntarjoajalla on toiminnastaan vastuuvakuutus Pohjola Vakuutus Oy:ssä (y-tunnus 1458359-3). Palveluntarjoaja vastaa asiakkaalle aiheutuvista välittömistä vahingoista, jotka aiheutuvat Palveluntarjoajan suoritteessa olevasta Palveluntarjoajan syyksi luettavasta virheestä.

 

Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu joka tapauksessa summaan, jonka asiakas on suorittanut Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajan ja sen edustajien vastuu rajoittuu kaikissa tilanteissa välittömiin vahinkoihin, eivätkä Palveluntarjoajan ja sen edustajat vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista eikä kolmansille tahoille aiheutuneista tai kolmansien tahojen aiheuttamista vahingoista. Vastuunrajoitusta ei sovelleta, mikäli vahinko on aiheutettu tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.

 

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa asiakkaan antamista valheellisista tai virheellisistä tiedoista. Täten Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan itsensä antamien virheellisten tai valheellisten tietojen osalta asiakirjojen mahdollisista puutteellisuuksista taikka virheistä, eikä Palveluntarjoaja ole korvausvastuussa mahdollisista välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista asiakkaalle taikka kolmansille tahoille.

 

Jos toimeksiannon hoitamiseksi on asetettu tai sovittu määräaika ja Palveluntarjoaja saa toimeksiannon hoitamiseksi tarvittavat välttämättömät tiedot liian myöhään, Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, että toimeksiantoa ei ole hoidettu ajoissa.

 

Mikäli asiakas on tyytymätön Palveluntarjoajan suorittamaan palveluun, asiakkaan tulee esittää reklamaatio ja mahdolliset vaatimukset kirjallisesti yhden (1) kuukauden kuluessa siitä, kun palvelu on toimitettu ja joka tapauksessa viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluttua tyytymättömyyttä aiheuttaneen toimenpiteen suorittamisesta tai siitä, kun tyytymättömyyttä aiheuttanut toimeksianto on päättynyt, riippuen siitä kumpi ajankohta on aikaisempi. Reklamaation voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen laaka@laaka.fi tai postitse osoitteeseen Hallituskatu 21, 3. krs, 90100, Oulu. Mikäli Palveluntarjoajan toimittamassa asiakirjassa on virhe, on Palveluntarjoajalla ensisijassa oikeus korjata virhe toimittamalla asiakkaalle korvauksetta uusi asiakirja, johon virheellisyys on korjattu. 

 

Oikeussuojakeinot

Palveluntarjoajan ja asiakkaan väliseen toimeksiantosuhteeseen kokonaisuudessaan, näihin sopimusehtoihin ja etämyynnin ennakkotietoihin sovelletaan Suomen lakia.

 

Erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Jos neuvottelut eivät johda sovintoon, viime kädessä riidat ratkaistaan Oulun käräjäoikeudessa tai kuluttaja-asiakkaan vaatiessa tämän kotipaikan tai vakituisen asuinpaikan käräjäoikeudessa.

 

Riitatilanteessa asiakkaalla on mahdollisuus myös ottaa yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/asiointi) tai tehdä valitus kuluttajariitalautakunnalle: Kuluttajariitalautakunta, PL 306, 00531 Helsinki. Verkkosivut: www.kuluttajariita.fi. Mikäli riita-asia liittyy tavaroiden tai palveluiden verkkokauppaan, Euroopan komissio tarjoaa myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin, joka on erityisesti tarkoitettu sellaiselle kuluttajalle, joka asuu toisessa EU-maassa kuin palveluntarjoaja.

 

LIITE SOPIMUSEHTOIHIN 




PERUUTTAMISLOMAKE

 

Täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa sopimuksen.

Vastaanottaja: Asianajotoimisto Jussi Laaka Oy (sähköpostiosoite laaka@laaka.fi) 

Ilmoitan / ilmoitamme, että haluan / haluamme peruuttaa tekemämme sopimuksen,

joka koskee seuraavan palvelun suorittamista:

 

Palvelu:



   

 

Sopimuspäivä:  

 

Kuluttajan nimi:

 

Kuluttajan osoite:

 

Lisätiedot:










Paikka ja aika







Allekirjoitus ja nimenselvennys